Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: ons jul 24, 2019 7:31 am

Fakta om det som hänt i två rättegångar samt mina synpunkter på smått och gott i min omgivning

Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
 Tragiskt människoöde 
Författare Meddelande
Site Admin

Inlägg Re: Tragiskt människoöde
Humöret brister ibland totalt hos "vår vän", direkta personangrepp på radion med svordomar, dra åt h-e och annat. Allt för att bråka och provocera. Även på 2 m har det varit omotiverade påhopp på personer, har vi hört.

Att det fortfarande finns andra som pratar med en sådan störd person, är för mig obegripligt. Han har inte gjort mig något, var det en som sa... :lol:

mån apr 06, 2015 6:29 am
Site Admin

Nu är det visst jag som är på tapeten...
Härom dagen var det en röst som sa till min man på amatörradion: "Hälsa din kärringjävel". Och idag var samma röst inne och sa: "Hälsa din otrogna hustru".
Vem det kan vara? Ingen aning...

Får mig osökt att tänka på den person som tidigare påstått att han och jag "haft ett kortare förhållande", och detta påstods under en rättegång. Till saken hör att vi aldrig varit ensamma någonstans, och då har det nog varit ett vääääldigt kort förhållande... i hans förvirrade hjärna :mrgreen:

Kan det vara någon som har agg till oss, måntro, och någon som inte kan glömma det som varit. Eller ska jag tyda det som om jag har en hemlig beundrare kanske? :lol:

mån apr 06, 2015 9:38 am
Site Admin

Fantasin flödar.... idag ringde en SM5-amatör som blivit uppringd av den person som dömts två gånger för förtal, olaga hot och ofredande.
I samtalet hade XX sagt att jag skulle kommit in till honom för att "umgås", vid ett tillfälle när vi skulle sovit i samma hus.
Alltså ungefär samma lögn som kom i den sista rättegången.

Ack ja, han skyr inga medel att försöka provocera och reta oss, den mannen....

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

fre apr 10, 2015 9:19 am
Site Admin

Idag kom ett nytt brev från vår "anonyme" vän. Samma brev som kommit under flera år, och med nya fantastiska avslöjanden. Det är som en vinylskiva som hakat upp, hakat upp, hakat upp sig.

Avstämplat i Malmö, kan undra vem det kan vara?

Mappen börjar bli full igen... Någon har tydligen gott om pengar som han vill bli av med :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Och några hjärntvättade "följare" har anslutit sig till psykologens skara, telefonerna går varma och Master himself drar i sina marionett-trådar. Och njuter i fulla drag att han kunnat ställa till det så bra för sig.

Tack för de nya goda skratten vi får :lol: :lol: :lol:

ons maj 27, 2015 10:34 am
Site Admin

En person påpekar ständigt hur fåniga alla ringar är på amatörradion. Tramsigt är ett annat ord. Men själv sitter han där som klistrad, pratar ibland före ringarna och ibland efter. Inte alltför sällan har han också synpunkter under tiden som andra pratar och har trevligt med varandra.
Jämsides med detta så förekommer nästan dagligen avstämningar, inspelningar av skratt mm, höga fräsande ljus osv.

Om han, och ev. andra, inte gillar ringar, tycker det är tramsigt osv, är det ju konstigt att man sitter dagligen och lyssnar och retar upp sig så förfärligt.

Visst är det väl synd om såna självplågare :cry: :cry: :cry:

ons jun 03, 2015 5:00 pm
Site Admin

Breven fortsätter att komma från vår "anonyme vän". Slantarna verkar ha tagit slut, för nu är frimärkena återanvända igen, och tejpade på brevet.
Samma tugg som vanligt, om den stackars äldre radioamatör som blivit dömd två gånger, och hur elaka alla varit. Allt från polis, åklagare, målsägande och inte minst vittnena, som enligt honom har ljugit.

Och vi kallas för "det gamla strävsamma paret" som "under hela sin verksamhet som radioamatörer ägnat sig åt att trakassera och jävlas med äldre radioamatörer".

Så förfärligt synd om den person som blivit oskyldigt dömd, inte en, utan två gånger för ofredande, olaga hot och förtal. Kanske dags för den oskyldige att kontakta "Kalla Fakta" så hela världen får veta hur synd det är om honom... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

tis jul 14, 2015 10:30 am
Site Admin

Nu börjar rapporterna komma in från dem som fått samma och liknande brev... igen och igen och igen.

Vad syftet är kan man undra.

Och varför skicka brev med dyra porton, bättre och snabbare vore ju att skicka mail, och framför allt billigare.

Men förstås, då syns ju avsändaren... Och nu har vi ju förstås ingen aaaaning om vem det kan vara som så frenetiskt försöker smutskasta oss och försöker få den stackars dömde mannen att framstå som så illa hanterad av oss och rättsväsendet.

Det börjar verkligen bli en never ending story. Vem som mår dåligt av det här framgår ju ganska tydligt.

Det verkar banne mig som om någon absolut vill till Borås igen :mrgreen:

fre jul 17, 2015 11:56 am
Site Admin

Och så jäkla smart att skicka massor av "anonyma brev" och sedan skicka samma brev + ett där han skriver för hand och undertecknar med sitt namn. Samma mottagare fick också ett samtal, så det är nu ingen tvekan om vem som är i farten.

Surprise :oops:

lör jul 18, 2015 6:41 pm

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2